Quick lanceert de Formidable Chicken. En Nick is content!

Met de lancering van de Formidable, vorig jaar, bewees Quick dat het als iconisch Belgisch burgermerk als geen ander weet wat de Belg lekker vindt. En nu serveert Quick een 1ste variant van deze burger: de Formidable Chicken. Dezelfde burger, maar dit keer met een Belgische kipfilet in plaats van rundvlees.

Voor de lancering bedacht Happiness Brussels niet zomaar een tag-on voor de bestaande merkspot. Het agentschap speelde handig in op een simpele vaststelling die ook op social media circuleerde: in de merkspot zien we dat Nick, één van de personages, géén Formidable eet in het Quick-restaurant. De reden blijkt simpel, zoals de nieuwe spot aantoont. Nick eet gewoon liever kip.

Ah maar, zeg dat dan! Want nu lanceert Quick dus de Formidable Chicken. Zo is er nu een Formidable voor iedereen die graag zijn tanden in een mals stukje vlees zet. Want Quick staat voor de smaak van alle Belgen: “Jouw Quick. Jouw Smaak. En die van Nick!”

De campagne loopt door in outdoor en point of sales, waar volop de kaart van de kip wordt getrokken. Kooooooom-kom-kom-kom-kom!

CREDITS

• Client: Quick (Burger Brands Belgium)
  • Contact Client: Dominique De Vogelaere, Dirk Lammens, Evelyn De Groeve
  • Agency: Happiness Brussels