Quick en Happiness maken een spot gebaseerd op waargebeurde feiten. Min of meer toch.

Quick, onderdeel van Burger Brands Belgium, is een op en top Belgisch merk. En dat is meteen heel onderscheidend als we er rekening mee houden dat vrijwel alle concurrentie van Quick Amerikaans is. De baseline ‘Jouw Quick. Jouw Smaak.’ is dan ook niet toevallig gekozen. Quick is Belgisch, en kent de Belgische smaak beter dan wie ook.

Maar toch, veel mensen kennen misschien het echte verhaal van Quick niet. Daarom vroeg Burger Brands Belgium aan Happiness om een merkspot te ontwikkelen.

Quick, dat van 2007 tot 2016 in Franse handen was, werd teruggehaald door de Belgen. Straf, zeker in tijden waar het ene na het andere Belgische bedrijf aan de Fransen verkocht wordt. Aangezien de realiteit vaak de fictie overtreft, kwam het bureau op het idee om het échte overnameverhaal van Quick te brengen. Ongeveer toch. Het echte overnameverhaal, maar dan op een filmische manier.

Om het Belgische én het filmische nog wat meer te benadrukken, werkte Quick samen met Robin Pront, bekend van de langspeelfilm d’Ardennen, en één van de meest beloftevolle regisseurs van België. Het is bovendien één van de eerste commerciële opdrachten van Robin.

CREDITS

Client: Quick/Burger Brands Belgium