DVV en Happiness doen niets voor het ‘Weekend van de Klant’

Dit weekend, op 30 september en 1 oktober, vieren winkeliers in het hele land het ‘Weekend van de Klant’. Het belangrijkste doel van dit commerciële evenement is om de consumenten in de schijnwerpers te zetten, door hen cadeaus en speciale diensten aan te bieden.

Bij DVV, de verzekeringsmaatschappij die de klant én goeie service centraal stelt in haar merkstrategie, rees de vraag: gaan we iets speciaals doen dit weekend? Het antwoord, dat er kwam in samenwerking met communicatiebureau Happiness, is ietwat verrassend: niets. Niets meer dan wat DVV al doet, élke andere dag van het jaar. Uit een intern onderzoek van DVV blijkt namelijk dat 97% van de klanten tevreden is over de dienstverlening van hun verzekeraar. Het merk biedt zijn klanten het hele jaar door dus al een excellente service. Daarom blijft het 'Weekend van de Klant' een weekend als elk ander, met een dienstverlening die elke dag al optimaal is.

Om deze duidelijke en assertieve positionering te ondersteunen, creëerde Happiness op sociale media en in bannering een campagne met een impactvolle boodschap: “Bij ons is elk weekend 'Weekend van de Klant'”, afgesloten met de merkhandtekening “Gewoon goeie service”.

Volgens Xavier Dumon, directeur Marketing & Communicatie bij DVV, is het essentieel om tijdens specifieke evenementen met klanten te communiceren met behulp van contextuele boodschappen: "Service staat centraal in alles wat we denken en doen. Elke dag zijn we beschikbaar voor onze klanten en streven we naar maximale klantentevredenheid. Voor ons is elk weekend van het jaar dan ook ‘Weekend van de Klant’ en elke dag gaan we tot het uiterste om onze klanten de beste dienstverlening aan te bieden."

Deze campagne loopt enkel dit weekend, via verschillende digitale kanalen. U gaat de boodschap zeker tegenkomen terwijl u aan het shoppen bent.

Client: DVV verzekeringen

Director Marketing & Communication: Xavier Dumon

Campaign Manager: Diane Debacker

Head of Communication & CX: Julie Declerck