‘Appieness’ voor Albert Heijn België

Albert Heijn België (AH) heeft na een strategisch-creatieve consultatie gekozen voor Happiness als langetermijncommunicatiepartner. ​

Els Lagrou, Marketing & Communicatie Directeur bij Albert Heijn België: ‘Albert Heijn groeit snel in Vlaanderen. Het fijne en straffe team van Happiness heeft ons gecharmeerd en ons overtuigd met zijn strategische visie en het naadloos daarop aansluitende creatieve concept. Het gaat om een echte totaalbenadering, die getuigt van een moderniteit die merken vandaag de dag nodig hebben in een wereld in verandering.’

Karen Corrigan, CEO Happiness: ‘Al sinds de start van Happiness werken we veel voor retailer-merken in allerlei markten (fastfood met Quick, verzekeringen met DVV, autosector met CUPRA, telco met VOO…). Het gaat ons goed af omdat retail een zeer reactieve categorie is. Je moet altijd klaarstaan om zaken te veranderen, om in te spelen op tendenzen, op aanbiedingen in de markt. En tegelijk moet je toch ook sterke merken bouwen, met een straffe strategische ‘fond’. Maar tot vandaag hebben we met Happiness nog nooit voor een supermarkt gewerkt. En dat misten we, omdat een supermarkt een zeer belangrijke draaischijf is. Dat we nu kunnen werken voor Albert Heijn België vinden we echt fantastisch. AH heeft ons ongelofelijk gecharmeerd omdat het een ‘ander’ merk is. ‘Een vreemde eend in de bijt der supermarkten’. Met een heel grote relevantie vandaag én morgen.

Geoffrey Hantson, Chief Creative Officier: 'We hadden bij Happiness al een app op kantoor die we ‘Appieness’ noemen. Daarin geeft iedereen zijn lunchlijstje door aan wie die dag naar de AH van Vilvoorde gaat.

En nu zijn we heel erg fier dat we samen met Albert Heijn België ook het grote ‘Appieness’-verhaal kunnen schrijven, via een sterk strategisch én creatief concept met veel commercieel potentieel’. Want Albert Heijn heeft echt álles in huis om een supersterk verhaal neer te zetten in Vlaanderen.'