2dehands en Happiness doen iets “gewoon” voor iemand buitengewoon.

Een campagne in het kader van de Warmste Week ten voordele van Hart voor Handicap.

’t Is weer Warmste Week!

Na het succes van “Volle Brooddozen” in 2018, doet 2dehands dit jaar een actie voor Hart voor Handicap.

Deze organisatie zorgt ervoor dat mensen met een beperking weer dagelijkse, “gewone” dingen kunnen doen. Want: voor mensen met een beperking zijn “gewone” dingen vaak helemáál niet zo vanzelfsprekend.

Daarom lanceren 2dehands en Happiness voor de Warmste Week de actie “Doe iets gewoon voor iemand buitengewoon”.

Hoe het werkt? Op het moment dat héél Vlaanderen de zotste, pakkendste en creatiefste acties op touw zet voor het goede doel, doen zij het tegenovergestelde: ze laten BV’s heel “gewone”, kleine dagelijkse dingen voor je doen. Zoals Marleen Merckx uit Thuis die bij jou op de koffie komt, Pol van De Kampioenen die in jouw tuin een balletje trapt, Dimitri Leue die jouw kerstkaarten schrijft, Warre Borgmans die je een verhaaltje vertelt voor het slapengaan of Michael Pas die samen met jou gezelschapsspelletjes komt spelen. Bieden is heel gemakkelijk: typ gewoon “doeietsgewoon” in de zoekbalk op 2dehands en je komt op de pagina met actiezoekertjes terecht.

Na de lanceringscampagne met deze BV’s komt er ook een tweede luik, waarin mensen zelf hun “gewone” actie kunnen registreren op 2dehands. Vrienden, familie en collega’s kunnen dan bieden op deze “gewone” acties, om nóg meer geld in te zamelen voor Hart voor Handicap.

De campagne heeft ook een Waalse tegenhanger. Daar zamelt Viva For Life geld in voor kinderen die in armoede leven. Onder de noemer “Doe iets méér, voor mensen met iets minder.” doen influencers “Leslie en cuisine” en Céline van “I Do it myself” nét iets meer dan je van hen zou verwachten. Zo komt Leslie niet alleen koken bij de hoogste bieder op 2dehands, maar ze doet er óók de afwas. Of: Céline, die samen met jou niet alleen een taartplateau maakt, maar óók de cupcakes om erop te zetten.

Video: Dimitri Leue (fase1)

MP4 - 66 Mb

Video: Dimitri Leue (fase 2)

MP4 - 97 Mb

Video: Marleen Merckx van Thuis (fase 1)

MP4 - 69 Mb

Video: Warre Borgmans (fase 2)

MP4 - 95 Mb

Video: Pol van De Kampioenen (fase 1)

MP4 - 67 Mb

Video: Kick-off social video ALL

MP4 - 82 Mb

Radiospot Marleen Merckx (fase1)

MP3 - 1.1 Mb

Radiospot Pol van De Kampioenen (fase 2)

MP3 - 1.1 Mb

Credits campaign

Chief Creative Officer, Happiness

Tine Van Hasselt

Account Manager, Happiness

Get updates in your mailbox

By clicking "Subscribe" I confirm I have read and agree to the Privacy Policy.