DVV en Happiness hebben “Echte Gesprekken”

Volgens een studie uitgevoerd in juli 2023* vindt 85% van de Belgen “service” essentieel als het over verzekeringen gaat. ​ Toch kunnen niet alle verzekeringsmaatschappijen er prat op gaan dat ze hun klanten een optimale service bieden. Behalve DVV dan. Volgens dezelfde studie blijkt namelijk dat 97,41% van de DVV-klanten tevreden of zeer tevreden is met de geleverde service. ​

Logisch, want “Gewoon goeie service” is al een paar jaar de merkbelofte van DVV. Natuurlijk volstaat het niet om te zeggen dat je service uitstekend is. Je moet die positie van serviceleider natuurlijk ook kunnen bevéstigen. Daarom komen DVV en zijn agentschap Happiness met het ultieme bewijs. “True Calls” is een reeks van contentvideo’s die, zoals de naam al doet vermoeden, échte gesprekken toont tussen échte DVV-consulenten en échte klanten. ​ ​

Julie Declerck, head of communication bij DVV: “Er is geen authentiekere manier om aan te tonen dat onze consulenten een uiterst kwaliteitsvolle service bieden dan ze in actie te laten zien, terwijl ze aan het telefoneren zijn met klanten. Toen we langs de filialen gingen om onze consulenten uit te nodigen om mee te doen met deze campagne, was hun respons heel positief. Ze waren er trots op dat ze het merk DVV konden vertegenwoordigen. En ze stonden te popelen om te tonen wat ze élke dag doen om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.”

Happiness filmde in verschillende DVV-kantoren in het Nederlandse en Franstalige landsgedeelte en slaagde erin om verhalen te verzamelen die divers, gevarieerd en vooral heel authentiek zijn. ​

Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer bij Happiness: “Het was voor ons cruciaal dat de verhalen authentiek waren en dat de uitvoering van de films dat ook was. Die aanpak is het tegenovergestelde van de gangbare visuele reclamenormen. Dat maakt deze filmpjes heel intrigerend, vooral als ze op televisie worden bekeken. Bovendien laten we de consulenten zelf bewijzen dat DVV de beste service heeft, in plaats van dat constant te blijven herhalen met slogans. Reclamegimmicks zijn dan écht niet meer nodig.”

De “True Calls” worden uitgezonden op televisie, op sociale netwerken en op de DVV-website, waar de verhalen integraal terug te vinden zijn. ​ ​

En de volgende keer dat iemand je vertelt dat “dit gesprek kan worden opgenomen voor commerciële doeleinden”, wéét je wat er bedoeld wordt ... ​

*Schatting gebaseerd op een online-enquête bij een representatief staal van 1.042 Belgen tussen 18 en 75 jaar. ​

Client: DVV assurances